Litex AS er en norsk produsent av membranplater og våtromssystemer som gjør bygging av bad tryggere, raskere og mer lønnsom. Med begrenset budsjett skapte vi en visuell identitet som signaliserer trygghet, kvalitet og innovasjon, og som styrker kundens posisjon som markedsleder.
Innsiktsfasen
I forbindelse med migrering til Gutenberg ønsket kunden et visuelt løft som tydeliggjorde deres posisjon som markedsleder. Med et begrenset budsjett var det viktig å skape en identitet som både var fleksibel for fremtidig innholdsarbeid og enkel å implementere.
En rask analyse av eksisterende markedskommunikasjon dannet grunnlaget for en visuell identitet som signaliserer trygghet, kvalitet og innovasjon.

Designfasen
Rette linjer og kontrollerte former representerer Litex sine pålitelige løsninger for bad og våtrom, mens vanndråpene i bunn gjenspeiler det naturlige og uforutsigbare. Sammen visualiserer de hvordan Litex gir stabilitet og struktur i et miljø preget av fukt og bevegelse.
Farger
En kombinasjon av semi-transparente bilder i samsvar med dype blåtoner skaper en flytende vanninspirert estetikk som bidrar til å forsterke konseptet.
Typografi
Italic-versjonen av tittelfonten symboliserer både bevegelse og kraft, og viser at Litex sine løsninger beskytter bad og våtrom mot vann i alle former og tilstander.
Grid
Grid representerer struktur og stabilitet og benyttes aktivt som et visuelt virkemiddel.









